Tuesday, 18 February 2014

Tuaian Hari Isnin,

As Salam, dan selamat pagi.. agak lame rasernye tidak berkongsi hasil tuaian di blog ni.. petang semalam lepas pulang dari kerje ambik bakul dan tuai ape yang ada di laman. Istimewanya tuaian kali ni ada hasil yg bukan dari laman kami.. tapi dari dalam rumah kami (cendawan).  Selain itu beberapa jenis terung, cili, sawi  dan herba (selasih).



Terung dan cendawan dijadikan tempura, sawi dijadikan masak tumis dan selebihnye dijadikan rencah dalam kari ayam. Makan besar kami malam tadi.

14 comments:

  1. Rindu nak tuai hasil banyak2 mcm ni...cendawan pun awk tanam...nak tiru gak lah..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun dah lame tak tuai hasil banyak sekali gus.. biase ambik sikit jer.. Silakan nadia..murah dan mudah tanam cendawan sendiri..

      Delete
  2. Boleh tahan jgk tuaian tu....nak2 terung tuh geram tgk...mmg berbaloi tanam sdri...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima Kasih Lynna, terung black beauty dan putih.. memang kegemaran kami.. cukup untuk makan sekeluarga.

      Delete
  3. Dah dapat sebakul sayur yang berkualiti..terung tu boleh buat masak 'pajeri'.. sedapppp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm.. sedap pajeri.. cume kene improve skill masak pajeri utara..

      Delete
  4. Salam Pedasdanmanis..tuaian yang sangat berbaloi-baloi..cendawan nampak sangat segar..alhamdulillah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikum salam Tarique, terimakasih.. Alhamdulilah.. rezki bulan ni..

      Delete
  5. Replies
    1. Tuaian Kak sara lagi best.. sawi gemuk2..

      Delete
  6. Saya suka terung dan jamurnya. Yummy!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa Endah Murniyati, Terung Black Beauty n Putih.. Di indonesia saya lihat ada yang mengusahakan cendawan ini..

      Delete
  7. Replies
    1. mekasih Awin, sedap sawi ni.. kami sekelauarga suke sgt..

      Delete