Tuesday, 11 March 2014

Stoberi Kundasang Sudah Mulai Masak.

As Salam dan Selamat Pagi.. Agak lame tidak update blog.. hari2 yang lepas agak sibuk dgn tugasan dan kerja2 rumah hingga tak sempat nak menulis tentang perkembangan laman kami..

Harini cukuplah sekadar mengupdate sekeping gambar yang di ambil dari laman kami. Buah Strawberi Kundasang yang hampir masak. Sebelum ni saya ada update gambar bunga nye.. sakarang gambar buah yg hampir masak pula. Saiznye agak kecil mungkin disebabkan oleh baka atau cuaca.


Tak sabar nak tunggu ia masak ranum dua ker tiga hari lagi. Antara tips yang masih di amalkan ialah dengan spray buah dgn air sejuk..  baja dengan unsur K. Tetapi guna baja organik pun sudah memadai.  Rancangan seterunye ialah nak menambah koleksi strawbery dari baka cameron pula.


13 comments:

  1. Salam.

    Amboi.... strawberry dia!! Merah menyala! Tahniah dear.. dah ada hasil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam... tq Honey. Syukur pecubaan petame ade juga hasilnye...

      Delete
    2. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
  2. Wah bestnya PM...strawberry dah masak.. cantik merahnya... akak pulak yg teruja ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom la CH... skarng tanah rendah pun boleh tanam stoberi...

      Delete
  3. Teruja nak tanam bila tengok strawberry rakan lain hidup subur, tapi memandangkan peluang nak hidup dengan sekitaran cuaca ni tipis rasa terbantutlah pula. Tumpang happy saja lah tengok pokok orang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Normala, cuaca di labuan lagi panas... pokok sy ni letak tempat redup bwh balkoni.. dpt cahaye pagi je... dpt teknik die senag je hidup..

      Delete
  4. Wah segarnya... jadi pengen nanam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Endah Murniyati... silakan di tanam. Saya percaya tanah di cuaca di indonesia sesuai untuk tanaman stroberry.

      Delete
  5. Assalam..seronok sekarang dah boleh tanam strawberi di tanah rendah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam k.mar... blaja dari kawan2 juga... kalau tak mmg xtau nak jage pokok ni.

      Delete
  6. bestnye tanam pokok strawberry kat rumah..boleh makan strawberry selalu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak selalu juga Liza Razak, pokok yg sy tanam ni tak banyak.. bebuah pun kadang2... tapi mmg seronok tanam stoberi ni..

      Delete