Wednesday, 12 March 2014

Kenduri Terung & Cili

As Salam dan selamat pagi, hasil tuaian petang semalam.. banyak pulak terung n cili ni.. rezki tu kawan-kawan di office la ni.  Kami dah tak larat nak makan terung.. hehehe.



Terung jenis ni agak liat.. mgkin juga cuace yg panas dan kekurangan air. Sesuai untuk dimasak kari  atau seangkatan denganye.. Lepas ni nak cube tanam pokok terung  jenis lain pulak.








16 comments:

  1. Hantar Kat ofis akak PM ehe ;)
    Alhamdulillah rezeki dikongsi bersama..
    Terung ni akak suka masak Kari atau masak lemak coli api ikan masin... Emmmmdapnyaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe..slamat dah CH terung ni... same la pulak citerase kiter.. masak kari nyam2..

      Delete
    2. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
  2. menjadi sekali terung dan cili...cili saya asyik gugur sebelum sempat merah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul su..cantik cili PM...sy punya gugur...dan pokok daun jadi halus

      Delete
    2. Sud@is & nadia... ader juga yg gugur... biase sebab kene serang dgn lalat buah... musim panas ni mgkin cepat die masak....

      Delete
  3. Waaa...sedapnye terung...gemuk2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mekasih caca... rezki untuk dikongsi....

      Delete
  4. Yeay!! Boleh buat pajeri! Boleh buat pajeri! *yums*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Honey... yey... pajeri... sedap tu...

      Delete
  5. Replies
    1. Terima Kasih Endah Murniyati.. segar dr depan rumah...

      Delete
  6. Belum berjaya lagi dgn terung... tumpang seronok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh dikatan senang tanam terung ni kak Mar .. kene cukup cahaye matahari n air je...

      Delete
  7. terung dan cili tu nampak segar.menjdi yer PM tanam.sy tanam cili kat umah tu pun macam segan2 jer nk keluar.hik3x

    ReplyDelete
  8. Bagus juga yerrr.. jika kita berbudi dengan tanah ni.

    Jom.. ke blog ummi. tq

    ReplyDelete