Thursday, 13 March 2014

Bunga Kankung

As Salam dan Selamat Pagi,  Harini takde idea menarik untuk dimasukan kedalam blog. Sekeping gambar bunga kankung. Benih yang tersesat di tanah hidup segan mati takmau tiba2 mengeluarkan bunga. 



Cantik juga bunge kangkung ni, jarang jumpe kankung yg berbunga sebab belum sempat bebunga mesti dah dijadikan sayur. Biase kiter nampak bunga kankung liar jer di parit dan longkang kali ni mekar di laman kami..  Ini juga satu petanda yg laman kami dah mule semak.. kene buat kerje2 pembersihan nampakye. 

19 comments:

  1. salam PM, kangkung dah stress sgt, tu dia bebunga kan...lawa jgk...bunga kangkung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam @na, mungkin juga... skarang di labuan mmg musim panas... mmg kebanyakan pokok stress.

      Delete
    2. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
  2. Bunga kangkung ni jadi hiasan pinggan mangkuk dulu2 ni PM......
    Ramai pulak yg cari buat koleksi)

    ReplyDelete
    Replies
    1. CH... oh yer ker... kami xtau pula... kecatikanye di abadikan di pinggan mangkuk.. menarik...

      Delete
  3. Bunga kangkung saya warna putih... macam bunga seri pagikan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaa.. betul kak Mar... kalau kangkung liar warna putih dgn sedikit purple.

      Delete
  4. Kalau sudah berbunga, biasanya daunnya jadi agak keras dan liat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ibu Endah Murniyati, yg ini tidak dibuat sayur.. dibjadikan kompos.

      Delete
    2. Betul ibu Endah Murniyati, yg ini tidak dibuat sayur.. dibjadikan kompos.

      Delete
  5. tuai kangkung sebelum berputik bunga..betul kata endah murniyati..
    kangkung kat kebun saya warna putih....ada juga warna purple..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Sud@is. Liat dah... msti cantik kebun kalau penuh bunge kangkung

      Delete
  6. 1st time tgk kangkung berbunga...cantik ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Caythrine, tggu musim panas atau pokok kankung betul2 matang baru dpt tgk bungenye...

      Delete
  7. cantiknya bunga kankung ni...mmg jarang sangat dapat tengok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noesuhaimi... cantik kan... mmg jarang sgt...kalau jumpe betuah kan..

      Delete
  8. Banyak jenis kut kan kangkung ni....yg ni bunga nya cantik ada alis ungu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skarang mmg byk kankung hybrid.. bunge pun dah mcm2 warna... semuanya cantik..sejuk mate memandang...

      Delete
  9. Masya Allah...saya tanam kangkung belum berjumpa lagi bunga macam ni..malah tak pernah ia berbunga mcam ni...

    ReplyDelete